Etusivu PageMina PageKurssit PageOhjeita PageLinkkeja PagePaperilla-lehti

torstai 5. joulukuuta 2013

Itse tehty joulu -joulukortti ideoita

Hyvää joulukuuta!
Nyt on viimeistään se aika kun aletaan miettiä joulukortteja. Osa on ne varmasti jo tehnytkin, mutta olen varma, että lukijoiden joukosta löytyy kaltaisiani, eli heitä joilla asiat jäävät aivan viime tippaan. Keräsin itselleni ja muille inspiraatioksi kortteja joita aijempina vuosina olen tehnyt. 
Ehkä sinä löydät näistä inspiraatiota omiin joulukortteihisi?
Joulukortti, askartelu, jouluaskartelu

Tässä kortissa on käytetty kierrätysmateriaaleja. Olen tehnyt itse paperia ja siitä olen leikannut kolmesydäntä. Sydämet on kohotettu toisistaan kohotarrapaloilla ja niiden ympärille on kietaistu narua. Taustana olen käyttänyt nuottipaperia, jota olen hieman vanhentanut musteella. Alakulmaan on leimattu hyvää joulua.

Joulukortti, askartelu, jouluaskartelu

Lintukortti on tehty Sizzixillä leikaamalla ja kohokuvioimalla. Taustalla on vanha kirjan sivu ja tummanpunaista kartonkia. Lintu on kiinnitetty taustaan kohotarrapaloin.
Joulukortti, askartelu, jouluaskartelu
Tämä lumiukko kortti on tehty samaan tapaan kuin edellinen lintukortti. Eli lumiukko on leikattu ja kohokuvioitu Sizzixillä. Lumihanki on revitty valkoisesta kartongista ja siihen on leimattu Hyvää Joulua. Tausta on kuvioitu kohokuviointi kansion avulla ja sen jälkeen kohokuvoidut alueet on nostettu esille valkoisen musteen avulla.

Joulukortti, askartelu, jouluaskartelu

Enkeli kortti on tehty leikkaamalla kuvio irti ja liimaamalla se kuviopaperille. Korttiin on myös liimattu pätkät vanhaa pitsiä.

Joulukortti, askartelu, jouluaskartelu

Kuusimetsä on tehty leimaamalla. Olen aloittanut leimaamalla yhden kuusen kortin etualalle. Leimasin kuusen myös suttupaperille ja leikkasin sen irti. Käytin erillisille paperille leimaamaani kuusta maskina, niin että sain leimattuakuusia kerroksittain korttiin. Kolmiuloitteisuutta lisätäkseni olen nostanut yhden kuusen kohotarrapaloilla hieman koholle. Tonttu on leimattu, väritetty ja leikattu erilliseselle paperille. Kortti on pitkästä sepostuksesta huolimatta hyvin helppoa tehdä!

Joulukortti, askartelu, jouluaskartelu

Tämä kortti on myös hyvin helppo valmistaa. Pohjana on käytetty vihreää kartonkia, johon on kohokuvioitu kuusia. Punaiset pisteet olen lisännyt kimalleliimalla. Tontut on väritetty tussilla. Kortti on viimeistelty nauhan pätkällä.

Lisää kortti ideoita lähipäivinä, pysy kuulolla!

Photobucket

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kun kävit, vielä kivempaa jos kommentoit!

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.